Fakta
- 1 stk. 114,75
Smirnoff No. 21 Vodka Red
- 1 stk. 114,75
135,-
192,86 pr. l.
1 stk.
114,75
Spar 20,25
Beskrivelse
Smirnoff Vodka nydes i dag af millioner af mennesker og er dermed et af verdens fire største internationale spiritus brands, såvel når det kommer til antal og værdi af de solgte flasker.
Oprindeligt med russiske aner da Pyotr Arsenievich Smirnov etablerede et lille destilleri i udkanten Moska og fandt på at trækulsfiltrere sin spiritus, så han kunne tilbyde en Vodka, der var renere og mere neutralt smagende end nogen andet i den russiske hovedstad. Efter oktoberrevolutionen i Rusland reetableret i Frankrig hvor det afsluttende "v" i Smirnov blev erstattet af "ff", så stavemåden blev lidt mere fransk.
I 1939 erhvervede Heublein Spirits rettighederne til at producere og distribuere Smirnoff i USA og her iværksattes de en af de tidligste og mest succesfulde kanvas kampagner, der først lærte amerikanerne i 10.000 vis til at stifte bekendtskab med "The White Whiskey which leaves you breathless", og senere via (nu berømte) plakater (som næppe ville falde i god jord i dag) igen og igen lod os vide, at Smirnoff var så rent smagende, at man næppe ville opdage den, før rusen kom galopperende.
Senest relanceret 2004-2006 ved en storstilet kampagne som forsøgte og lykkede med at løfte Smirnoff op i familien af såkaldte premium spirits brands. En kampagne som også gav os flaskerne med de løftede skuldre og sørgede for, at de russiske aner og den tidlige hæder fra det kejserlige hof til en del af fortællingen.
I dag produceret i imponerende ensartet kvalitet i produceret i Albanien, Brasilien, Honduras, Indien, Irland, Italien, Letland, Mongoliet, Filippinerne, Storbritannien og USA. Alle steder tredobbelt destillering og 10 gange filtreret således at der over alt er tale om en tør, mild og forbilledligt neutral Vodka, som kan nydes over is eller indgå som den diskrete alkohol i utallige cocktailopskrifter.
Producent
Smirnoff er en Vodka med russiske aner, og i dag er der mere tale om et brand mere end om en spiritus producent.
Brandet ejes af gigantiske Diageo, der fra hovedsædet i Storbritannien kontrollerer det verdensomspændende salg af Smirnoff og over 200 andre brands i lige så mange forskellige lande. En operation som holder op mod 30.000 mennesker beskæftiget med brand Building, salg, distribution og ikke mindst produktionen på 140 forskellige platforme (fabrikker) rundt omkring i verden. Og her fylder Smirnoff Vodka, der i en årrække har været en af verdens bedst sælgende ”premium spirits”, en del.
4 flasker sælges der i sekundet, svarende til 14.000 flasker i timen eller 350.000 flasker i døgnet. Fortsæt selv med at gange op. Det kræver et mægtigt produktionsapparat, og heldigvis er Vodka ikke videre følsom over for råvarevariationer, og det er derfor lykkedes at kopiere recepten og skalere produktionen med så ensartede resultater, at forbrugerne ikke skal bekymre sig om hvorvidt deres Smirnoff Vodka er produceret i Albanien, Brasilien, Honduras, Indien, Irland, Italien, Letland, Mongoliet, Filippinerne, Storbritannien eller USA.
Historien om Smirnoff starter i 1864, da Piotr Arsenievich Smirnov etablerede et lille destilleri udenfor Moska og fandt på at trækulsfiltrere sin spiritus, således at han kunne tilbyde et produkt, der var renere og mere neutralt smagende end noget andet i den russiske hovedstad. Desværre kolliderede familiens succes med den russiske revolution, og i 1917 måtte Piotrs søn, Vladimir Smirnov flygte til Konstantinopel. Han fortsatte til Frankrig, og i begyndelsen af 1930'erne lykkedes det ham at reetablerede destilleriet, og det var i den forbindelse, at det afsluttende "v" i navnet blev erstattet af "ff", så stavemåden blev lidt mere fransk. Og lige der blev det, der skulle blive verdens førende vodka brand, blev født.
I 1939 erhvervede Heublein Spirits rettighederne til at producere og distribuere Smirnoff i USA for 14.000 $, og efter at have varmet brandet nogle år iværksatte de en af de tidligste og mest succesfulde kanvas kampagner, hvor amerikanerne i 10.000-tal lærte "The White Whiskey which leaves you breathless" at kende.
In 1982 blev Heublein Inc. opkøbt af R. J. Reynolds Tobacco Company, som i de efterfølgende år frasolgte de aktiviteter, som ikke passede ind i deres forretningsmodeller, og det ledte blandt andet frem til at Smirnoff endte hos Grand Metropolitan i 1987. Grand Metropolitan som i 1997 fusionerede med Guinness og blev til Diageo.
Diageo iværksatte i 2004-2006 en storstilet relancering af Smirnoff med det formål at løfte Vodkaen op i familien af såkaldte premium spirits brands. Og det var her Smirnoff fik flasken med de løftede skuldre, samtidig med at de russiske aner og den tidlige hæder fra det kejserlige hof blev en del af fortællingen.
Næringsdeklaration
Indeholder ikke sulfitter