PRESSEMEDDELELSE
LØGISMOSE OG NETTO UDVIDER SAMARBEJDET
Det overraskende parløb mellem Netto og Løgismose har været en kæmpe succes for begge parter. Og efter 10 år er de enige om at forlænge og udvide samarbejdet. Det betyder endnu flere tilbud om kvalitetsmad – blandt andet inden for convenience-fødevarer.
IKKE FOR DE FÅ, MEN FOR DE MANGE
For 10 år siden havde de færreste forventet et tæt strategisk samarbejde mellem Løgismose og Netto. Dertil syntes afstanden mellem fynsk luksus og landsdækkende discount for stor. Men i dag står det klart, at missionen er lykkedes. Samarbejdet har betydet, at Netto har kunnet tiltrække og fastholde et nyt kundesegment, og på landsplan kender fire ud af fem danskere i dag Løgismoses produkter.
”Det grundlæggende DNA indenfor discount et supermarked som Netto er demokratisering. Altså det at gøre noget bedre tilgængeligt for flere. Løgismose har været en meget vigtig partner for os i den sammenhæng ved at være i stand til at tage kvalitetsprodukter, der ellers var forbeholdt specialbutikker og Michelin-restauranter og gøre dem tilgængelige i Netto til en stærk pris. Her går Løgismoses værdier og Nettos DNA hånd i hånd,” siger direktør for Netto, Michael Løve.
Administrerende direktør for Løgismose Meyers, Jesper Uggerhøj, stemmer i:
Missionen har fra starten været at gøre den høje fødevarekvalitet jordnær og relevant – ikke kun for en lille elite, men for alle danskere, og det er lykkedes med samarbejdet med Netto. Samtidig er Løgismose gået fra at være en mindre fødevarevirksomhed med fynske rødder til at være et bredt kendt kvalitetsmærke, og Netto er blevet en meget vigtig og god samarbejdspartner.
FREMTIDEN KRÆVER MERE END SKYR OG FÆRDIGRETTER
Gennem de sidste 10 år er Løgismoseprodukter som skyr, frilandskylling og frisk pesto blevet fast inventar og mærkbare innovationer og succeser. Når samarbejdet nu forlænges i foreløbigt fem år, er det blandt andet med endnu flere convenience-fødevarer.
”De kommende generationer har større og andre behov end blot at handle gode råvarer, de selv skal tilberede derhjemme eller måske en kvalitetsfuld færdigret i ny og næ. De vil have oplevelser, fortællinger og mad, der kan og vil mere end bare at blive varmet op,” siger Jesper Uggerhøj og uddyber:
”Sammen med Netto og Salling Group vil vi fortsætte det gode samarbejde om at erobre det daglige måltid. Det vil vi ved at producere og udvikle kvalitetsvarer, der sørger for, at innovationen og madglæden bliver tilgængelig for kunderne.”
Spørger man Michael Løve, taler det fornyede parløb med Løgismose direkte ind i Nettos strategi:
”For mange af vores kunder er Netto den foretrukne hverdagsdestination. Samspillet med Løgismose er for os ikke kun en måde at styrke kvaliteten fra mandag til torsdag.
Vi vil også gøre endnu mere ud af weekenderne, højtiderne og de særlige stunder. Det skal vores nye aftale understøtte. Der er sat en indledende tidshorisont på fem år, men håbet er, at parløbet kommer til at vare langt ind i fremtiden.”
LØGISMOSE I NETTO
SMAG, HOLDNING & HÅNDVÆRK
Se alle klassikerne på hylden i Netto og læs mere om produkterne.